zondag 14 maart 2010

hmmm....sommige dingen gaan toch echt anders hier

Zucht, inmiddels heb ik mijn proefperiode van 3 maanden er op zitten en heb ik mijn beoordeling gehad. Ik geloof niet dat deze nog beter kon, dus mijn Australische werkervaring is in ieder geval uitstekend! Wel grappig, uhummmm, dat op dezelfde dag dat de kopieen van mijn beoordeling binnenkomen per post, ik ook een brief ontvang waarin staat dat ik per 1 januari 2010 (dus met terugwerkende kracht) ik van 20 dollar per uur naar 17 dollar per uur ga. Jawel, dus zomaar in een keer, besluiten ze dat mijn loon te hoog is geweest. Ik vond dat een beetje krom. En ik was om het zachtjes uit te drukken: 'overstuur'.
In Nederland kun je toch niet zomaar met terugwerkende kracht in loon achteruit gaan? Daarvoor ben je toch beschermd?
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze me wel mijn kilometers gaan uitbetalen รก 0.74 p/km. En na wat gereken zou ik best behoorlijk meer moeten gaan verdienen (niet mijn pensioenfonds en belasting meegerekend). Dus eigenlijk zou ik niet moeten miepen. Hmmm.....maar wat als ze volgende week of later besluiten dat die kilometervergoeding toch niet zo'n goed idee was????. Ik ben inmiddels erg sceptisch geworden, maar misschien is het wel gewoon normaal als je te maken hebt met overheidsinstanties.....Ik zal het komende donderdag zien als mijn loon weer gestort wordt.

Voor de rest blijft het afwachten. We zijn allebij aan het solliciteren en het zou zomaar plotseling kunnen dat we een goede/leuke baan hebben.
Om onszelf gemotiveerd te houden zijn we 'display vilages' gaan bezoeken. Ik heb in mijn hele leven nog nooit zoiets gezien. Ze hebben gewoon voorbeeldhuizen bij elkaar gezet. Dus op zondagmiddag zijn we leker huizen aan het bekijken geweest, zonder ook maar iets te kopen natuurlijk:). De huizenmarkt is zo'n ontzettende business hier. Hele dorpen, in the middle of nowhere, worden uit de grond gestampt. Overigens schaam ik me wel een beetje voor onze burgelijkheid. Ik maak de auto nu zelfs regelmatig schoon!!!

Hoe is het daar? Een client dacht dat Geert Wilders de nieuwe minister president ging worden. Ik hoop echt van niet. Ik vraag me af of ik nog steeds Nederlands stemrecht heb.

Greetz vanuit het nog steeds warme en zonnige Perth

1 opmerking:

  1. He Merieke! stom zeg van dat salaris. Dat kunnen ze toch niet maken! Jij bent akkoord gegaan met het verlenen van een dienst in ruil voor een vastgestelde vergoeding. Die kan niet eenzijdig worden gewijzigd! Maar goed, flink rondrijden zou ik zeggen ;-) Hoop dat solliciteren ook een beetje wil. Ben je de scope al wat aan het verbreden Jan? Geef de moed niet te snel op hoor. Hier is het momenteel ook erg moeilijk, wat dat betreft is jullie timing gewoon niet optimaal, dus maar gewoon doorzetten dan moet het vanzelf een keer goed komen. No worries ;-) he, dat is toch het Australische motto!
    Hier in NL lijkt de hele politiek te stoppen. Alle kopfiguren houden er ongeveer mee op. Beetje vaag maar misschien maar beter ook want het is kiezen uit kwaden. Verder breekt de lente eindelijk een klein beetje door. De eerste bloempjes zijn de grond uit en het is warempel bijna 15 graden. Dat geeft weer wat energie.
    Nou, veel succes en tot sprekens!
    Marno.

    BeantwoordenVerwijderen

JAAA plaats een reactie!