zaterdag 6 februari 2010

Ontworteld

Nu na iets meer dan 3 maanden hier te zijn, ben ik door een moeilijke fase aan het gaan. Ik voel me geen echte Nederlander meer, maar ook geen Ozzie. Een aantal dingen zoals een telefoonabbonnement afsluiten lukt maar niet, vage rekeningen toegestuurd en onze huurbaas is een document van ons kwijtgeraakt. Het leven hier begint me zwaar te vallen; en ik heb last van een soort van 'heimwee'. Ik mis familie/vrienden, mijn oude sportschool en kleine typische Nederlandse dingen. Begrijp me niet verkeerd; ik wil absoluut niet terug naar Nederland, maar het prijskaartje van emigreren (wat ik ervoor op moet geven) is me pijnlijk duidelijk.

Het meest juiste woord voor hoe ik me voel is, denk ik, ONTWORTELD. Mijn óh zo vertrouwde omgeving heb ik achter me gelaten en ik voel me nog niet thuis in mijn nieuwe omgeving. Het wordt tijd dat ik me ga aanpassen aan de Australische cultuur (assembleren zoals ze dat in de psychologie noemen) en dat houd in dat ik  een soort van identiteitscisis door moet maken. Ik weet dat wat ik doormaak normaal is en dat het een kwestie van tijd is (=rationeel) maar het neemt niet weg dat ik me af en toe me best behoorlijk rot voel. Gelukkig zijn ze op mijn werk erg begripvol; ik heb deze week vrij genomen om er achter te komen wat er met me aan de hand is. En dit is mijn eindconclusie. Bovendien word ik van de hele dag thuiszitten ook niet vrolijker.

Wel van naar ROTTNEST ISLAND gaan:) DAT WAS ECHT SUPER!. We hebben een heerlijke dag, OP DE FIETS op het eiland doorgebracht. Zoals gewoonlijk heerlijk weer en niet druk. Jan moet echt de foto's ervan gaan plaatsen (sorry, ik heb van dit soort dingen echt de ballen verstand niet van en vind dit Jan's taak)

Voor de rest helpt het om het van me af te schrijven. Hierbij mijn niet gemeende excuses voor het gebruiken van de blogsite voor mijn eigen persoonlijke gemoedstoestand (knipoog). Het durven toegeven dat ik Nederland(ers) mis en het nog eens hardop durven zeggen is een grote stap, uhummm....

Ik hoop en zal mijn best doen dat Jan het volgende stuk zal schrijven (dmv chantage ofzo), want anders is het wel erg eenzijdig zo.

HELE DIKKE KNUFFEL

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

JAAA plaats een reactie!