donderdag 3 december 2009

Internet! niet ideaal maar wel INTERNET

Mijn ogen zijn weer geopend!
Tot nu toe (veruit) het moeilijk onderdeel van het emigreren, internetloos zijn!

We hebben toch maar een 100$ kostende USB modem gekocht van vodafone waarmee we draadloos op de laptop kunnen internetten. jeeeej. Vervolgens kreeg ik een mail we komende maandag als het goed is aangesloten gaan worden op ons ADSL dingus. Ja die $100 gaan we er niet meer terugverdienen... TENZIJ die baan waar ik gister op gesolliciteerd heb iets word.
Merieke is tegenwoordig nu dus een beetje aan het werk, nog niet veel uren maar ze doet wel wat... ik voelde me ook verplicht daardoor. (vandaar)

Ik hoop dat iedereen zich een beetje aan het vermaken is in Nederland. Hier gaat het dus wel goed. Zijn nu een beetje gesetteld. Spullen zijn EINDELIJK aangekomen. Douane deed moeilijk omdat het invoerbedrijf dingen verkeerd had gedaan. We bellen je terug als het geregeld is zeggen ze dan..... Uiteindelijk een aantal keer zelf maar gebeld naar de douane en het opgelost. (zit nog steeds te wachten op het telefoontje van het invoerbedrijf...)
Vervolgens moesten we ook nog een afspraak maken met de AQIS (australische quarantine ispection) die onze spullen wilden inspecteren voor $151. Moesten we ook nog dingen weggooien ook... (katten dingen)
We hebben nu wat schilderijen, XBOX, computer, boeken, stereo en andere rommel (ZOALS KLERENHANGERS). Behalve de computer was ik eigenlijk alles al vergeten dat we dat hadden.(maarja merieke is er blij mee :))

Heb nog steeds last van een EXTREME jetlag. Loop nog steeds een halfjaar achter (of voor). 2 December en het is vandaag 30 graden en zonnig. Zaterdag word het 37 en iedereen zegt dat het met kerst warm gaat worden.....40 dus ofzo.... NICE! eindelijk een beetje op temperatuur :D

Katten zijn vandaag voor het eerst naar buiten gegaan, dus die zijn nu ook weer een beetje happier.
O bijna vergeten te vertellen dat we afgelopen weken last hadden van een kat die de hele tijd op ons dak (ook al kon ik hem maar niet vinden) zat te mauwen. Onze buurvrouw had er ook last van.
Kwamen er dinsdagavond achter dat het beest niet OP het dak zat maar IN het dak en er niet uit kwam en daarom al de hele tijd aan het mauwen was. Zat blijkbaar al opgesloten voordat wij hier kwamen wonen.
Ik heb heel heldhaftig mijn hoofd (bijna, want de BIG spiders zitten daar :)) in het luikje gestoken waardoor we op de "zolder" kunnen kijken en het beestje wat water en eten gegeven (hij had best wel honger en dorst na 3 weken blijkbaar)
Vervolgens heb ik (wederom) heel heldhaftig hem bij zijn nekvel gepakt en naar beneden getrokken (want hij wilde blijkbaar toch liever op zolder zitten dan met mij mee) Na wat harder trekken kwam hij toch mee (hij had gelukkig niet veel kracht meer) en is hij naar huis gesprint. De buurvrouw was er blij mee en zei dat het katje al 3 weken weg was.

OEPS, en wij maar denken dat de kat gewoon irritant was.

Merieke zal vast ook nog wel willen posten straks, ben benieuwd of zij nog iets te melden heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

JAAA plaats een reactie!